Zatímco se prodej vláknových a halogenových žárovek takříkajíc pozastavil a nelze s nimi počítat jako se zdrojem umělého světla, zákaz prodeje se vyhnul automobilovému průmyslu. Ze zcela zjevného důvodu, a tím je zavedená technologie výroby a efektivita tohoto typu osvětlovací techniky. Spotřeba elektrického proudu v tomto případě nehraje žádnou roli, naopak podstatné, co nás zajímá, je světelný výkon.
K tomu, abychom dobře viděli před sebe na vozovku a zároveň neoslňovali protijedoucí řidiče, nám postačí kvalitní výrobek se žhavicím vláknem a směsí tzv. halových prvků uvnitř baňky, např. jódu nebo bromu. Tato technologie je známa již mnoho desítek let a není důvod se jí zbavovat, zvláště nyní, kdy se na trhu objevily modely s velmi uspokojivými parametry.
Nadstandard může být standardem
Některé typy halogenových autožárovek jsou považovány za nadstandardní, mají výjimečné vlastnosti, které nelze očekávat od většiny běžných žárovek na trhu. Pojem „standard“ je však velmi relativní, jde totiž především o délku světelného kuželu, množství světla, jeho barvu, a celkový pocit při řízení vozidla. Například Osram Night Breaker H7 Lightpark, který je nejrozšířenější autožárovkou na evropském trhu, nabízí o 110 až 130 procent více světla ve srovnání s obyčejnou „halogenkou“. Přejít pak po určité době využívání této technologie zpět na běžný standard, je pro každého řidiče zajímavou zkušeností, dá se to přirovnat k tomu, že byste měli svůj vůz vyrobený po roce 2000 vyměnit za starého Žigulíka, nebo Škodu 105 L z roku 1985.
Proč se tedy navracet k původnímu standardu a nevytvořit si standard nový, ostatně vývoj technického pokroku má smysl jen tehdy, slouží-li ke zlepšení kvality života, a to autožárovky od výrobce Osram bezezbytku plní. Jsou to navíc vymoženosti za přijatelnou cenu, což je také důvodem k tomu, že jde o nejprodávanější autožárovku v Evropě.